به گزارش الماس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصفهان؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به نقش راهها بر اقتصاد شهر اظهار داشت: راه می تواند جهتِ توسعه شهر را تحت تاثیر خود قرار دهد و در این بین جادههای کمربندی از جمله ملزومات راهسازی و شهرسازی در کلانشهرها هستند.
وی افزود: جادههای کمربندی بار ترافیکی یک شهر را بر دوش می کشند و از سویی دیگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی را نیز از مرکز شهر به حاشیهها انتقال میدهند، در عین حال می توانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و مقدمات رشد آن را به دنبال داشته باشند.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: شهرستان کاشان یکی از شهرستانهای شمالی این استان است که فاقد کمربندی مناسبی بود و عبور ماشینهای سنگین از داخل شهر منجر به خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی به مردم می شد لذا جهت جلوگیری از این مشکلات پروژه کمربندی کاشان به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر از پل دارالسلام کاشان طراحی شد.
وی ادامه داد: از این میزان سه کیلومتر آن با عرض مسیر سواره رو ۱۵ متر و عرض اساس تمام شده ۲۴ متر اتمام یافته و در حال حاضر سه دهانه تقاطع در دست احداث است.
شاهسوندی بیان داشت: احجام به کار رفته در این میزان از پروژه شامل ۱۰۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۶۷ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمکعب زیراساس و اساس، یکهزار و ۲۳۰ مترمکعب بتن ریزی، سه هزار و ۱۵۰ تن آسفالت و ۱۵۰ تن آرماتوربندی بوده است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۱۸۰ میلیارد ریال برای این بخش از پروژه هزینه شده است، گفت: مطابق با فهرست بهای سال ۱۴۰۱ اعتبار مورد نیاز برای انجام ۲۵ کیلومتر باقیمانده از کمربندی کاشان چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت: احجام باقیمانده مسیر شامل ۵۲۵ هزار مترمکعب خاکبردای، ۸۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۸۰ هزار مترمکعب زیراساس و اساس، چهار هزار و ۳۵۰ مترمکعب بتن ریزی، ۱۲۱ هزار و ۱۰۴ تن آسفالت و ۳۸۰ تن آرماتوربندی است.
انتهای پیام/