افزایش روند جوجه ریزی از اردیبهشت ماه/ کمبودی در تولید مرغ گوشتی نداریم
افزایش روند جوجه ریزی از اردیبهشت ماه/ کمبودی در تولید مرغ گوشتی نداریم
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خوشبختانه از اردیبهشت به بعد نسبتاً روند جوجه ریزی در سطح استان و کشور قابل قبول شد، امیدواریم با همت و تلاش مرغداران بتوانیم وضعیت جوجه ریزی مطلوبی در ماه های آینده داشته باشیم.

علی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار الماس اظهار کرد: سال گذشته بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها باتوجه به افزایش قیمت تمام شده مرغ گوشتی، با کاهش جوجه ریزی در سطح کشور مواجه شدیم به صورتی که برخی از مرغداری ها به طور موقت غیرفعال شدند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: تا اواخر اسفندماه سال گذشته و همچنین اوایل فروردین ماه سال جاری نیز نسبت به مدت زمان سال گذشته با کاهش جوجه ریزی روبرو بودیم.

دهقانی بیان کرد: مرغداران وضعیت خوبی نداشتند و سال سختی را سپری کردند؛ مشکلاتشان زیاد و همچنین با افزایش هزینه های تولید بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها روبرو بودند، مشکلات عدم تأمین به موقع نهاده ها و … نیز باعث کاهش میزان جوجه ریزی در کل کشور شد ولی خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده این مشکل حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده، مشکلاتی در سطح ملی و استانی وجود داشت که برخی از این مشکلات حل شد و برخی دیگر در حال حل شدن است.

علی دهقانی اذعان کرد: خوشبختانه از اردیبهشت به بعد نسبتاً روند جوجه ریزی در سطح استان و کشور قابل قبول شد، امیدواریم با همت و تلاش مرغداران بتوانیم وضعیت جوجه ریزی مطلوبی در ماه های آینده داشته باشیم.

*در چند روز آینده شاهد تولید وافر مرغ در استان خواهیم بود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنابراین در چند روز آینده شاهد تولید وافر مرغ در سطح استان خواهیم بود و کمبودی از نظر مرغ گوشتی نخواهیم داشت، حتی باتوجه به روند افزایشی جوجه ریزی که داریم، ممکن است در ماه های آینده با مازاد تولید مواجه شویم.

دهقانی توضیح داد: بنابراین با مراجع ذی‌ربط از جمله شرکت پشتیبانی امور دام کشور و معاونت بازرگانی وزارتخانه هماهنگ کردیم تا برنامه صادرات مرغ گوشتی در ماه های آینده و ذخیره مرغ مازاد در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام میسر شود.

علی دهقانی متذکر شد: با روندی که اکنون پیش می رویم کمبودی نخواهد بود چرا که به طور میانگین حدود ٧ میلیون جوجه ریزی در ماه، کفاف مصرف استان را می دهد و در خرداد ماه حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم حتی پیش بینی ما این است که در تیر ماه بیش از این مقدار جوجه ریزی داشته باشیم.

انتهای پیام/ج ی