اقدامات راهداری برای عبور و مرور ایمن و راحت‌تر در ایام نوروز
اقدامات راهداری برای عبور و مرور ایمن و راحت‌تر در ایام نوروز
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در مورد اقدامات راهداری برای عبور و مرور ایمن و راحت‌تر در ایام نوروز در استان اصفهان توضیحاتی داد.

مهدی فقهی در گفت‌وگو با خبرنگار الماس در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای نوروز ضمن اینکه ایمن‌سازی نقاط پر تصادف زودبازده در دست‌کار است، اظهار کرد: خط‌کشی راه‌ها، آشکارسازی، ایمن‌سازی محل‌ها، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و مجمتع های خدماتی بین‌راهی و اصلاح سیستم‌های روشنایی در طول مسیرها از جمله تدابیر اندیشیده شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: همچنین نصب فولاد و ایمن‌سازی لبه‌های تقاطع‌ها، حضور گشت‌های راهداری در طول مسیرها علی‌الخصوص در ٣٠ کیلومتر منتهی به شهرها، لکه‌گیری و اصلاح روکش، شستشوی علائم و پاسخگویی به مسافران با تلفن گویای ١۴١ به‌صورت ٢۴ ساعته نیز در دستور کار قرار دارد.

فقهی در خصوص گردنه‌های پرخطر استان اصفهان توضیح داد: لق گیری ترانشه های سنگی، اصلاح قنو جاده، زه‌کشی جاده، پاک‌سازی محورهای استان از نخاله و ضایعات، اصلاح شیب‌شیروانی، استقرار گشت‌های راهداری در نقاط پر تصادف و تعمیر و نصب تابلوهای اطلاعاتی و کیلومتر شمار  از دیگر اقدامات به حساب می‌آید.

*محورهای شریانی با هدف گردشگری در اولویت قرار دارند

وی با اشاره به اینکه خط‌کشی بیشتر محورهای استان که کریدور گردشگری دارد، انجام شده است، افزود: محورهای شریانی با هدف گردشگری در اولویت قرار دارند، محور کاشان به نطنز، اردستان به نایین و اردکان اولویت اول را دارد، محور تهران به اصفهان و شیراز نیز در اولویت است.

مهدی فقهی با اشاره به خدماتی که ماشین‌های راهداری در راه‌ها ارائه می‌کنند، اذعان کرد: این ماشین‌ها با راهنمایی به مسافران، حضور در نقاط پرحادثه که در صورت وجود مشکل با چراغ‌های گردان، مشکل را نمایان می‌کنند و همچنین آرام‌سازی ترافیک‌ها به شهروندان خدمت می‌کنند.

فقهی در رابطه با وضعیت روکش آسفالت شهرستان ورزنه تصریح کرد: بخشی از لکه‌گیری‌هایی که لازم بود برایش اقدام کنیم، در حال انجام و همچنین تعمیر، رفع چاله و دست‌انداز نیز درحال انجام است، ولی اقداماتی که مربوط به اصلاح روکش آسفالت این مسیر می‌شود با توجه به کمبود وقت تا عید نوروز، به سال آینده موکول خواهد شد.

*پیست فریدون‌شهر در ایام نوروز بازخواهد بود

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان متذکر شد: پیست فریدون‌شهر در ایام نوروز بازخواهد بود، در مسیر عبور و مرور این شهرستان نیز با مشکلی مواجه نیستیم، راه باز است و خدمات‌دهی برای پیست درنظرگرفته شده تا اگر ترافیک یا بارندگی ایجاد شد وارد عمل شویم.

فقهی بیان داشت: از مسافرانی که اصفهان را برای مقصد مسافرتی انتخاب می‌کنند درخواست دارم با سرعت مطمئنه حرکت، در مسیرهایی که توقفگاه تعبیه شده توقف داشته، به اندازه کافی استراحت و به هشدارهای پلیس‌راه و عوامل راهداری توجه کنند.

وی به ترافیک بالایی که در محورهای استان به وجود می‌آید اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین درخواست دارم در مواقع بحران، سیل، حوادث، آب‌گرفتگی و غیره ضمن توجه به هشدارهایی که داده می‌شود، با سرعت مطمئن و توجه به جلو به رانندگی بپردازند توجه به هشدارهای هواشناسی نیز از الزامات است.

مهدی فقهی در پایان پیشنهاد کرد: اگر رانندگان و مسافران در راه‌ها با مشکل مواجه شده و یا شاهد موضوعی بودند که نیاز به گزارش دادن داشت، می‌توانند با تلفن گویای ١۴١ تماس بگیرند، همچنین در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند از طریق این تلفن گویا از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/ی