به گزارش الماس خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: یکی از مهمترین تحولات آموزش و پرورش استان اصفهان، ورود دانشآموزان به عرصههای پژوهشی و علمی است امسال تعداد دانشآموزانی که به مرحله نهایی المپیادهای مختلف رسیدند، به عدد چهل افزایش یافت که این تعداد در سه سال گذشته همواره سیر صعودی داشته و این رشد در مقایسه با سالهای قبل بیسابقه است.
وی در ادامه با اشاره به روند موفقیتهای دانشآموزان در کسب مدالهای طلا، نقره و برنز در المپیادهای کشوری، تأکید کرد: این روند نشاندهنده افزایش توجه به رویکرد علمی و پژوهشی در مدارس استان اصفهان است.
ابراهیمی به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در سالهای اخیر، اهمیت حضور دانشآموزان در کلاسهای درس مدارس است با تغییرات در قوانین کنکور و تأثیر معدل نهایی، ما شاهد تغییر نگرش دررابطهبا آموزش و پرورش بودهایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد که در سالهای گذشته برخی به دلیل تأکید بیش از حد بر آموزشگاهها و مراکز مشاوره، اهمیت کمتری به تدریس مدرسهای میدادند، اما اکنون با تغییر قوانین و توجه به تأثیر معدل نهایی، دانشآموزان با توانمندیهای علمی بیشتر و به طور عادلانهتری وارد دانشگاهها میشوند.
وی در ادامه تصریح کرد: این تغییرات باعث شده است که اکنون از دهکهای پایین اجتماعی نیز دانشآموزان موفق به ورود به رشتههای دانشگاهی با رتبههای بالا شوند که این خود یکی از جلوههای عدالت آموزشی است.
ابراهیمی همچنین به وضعیت مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: برای مثال، در مناطقی که تعداد دانشآموزان کمی داشتند، شاهد قبولی چند نفر در رشته پزشکی بودهایم که این نشاندهنده تحقق عدالت آموزشی و توجه به استعدادهای تمامی دانشآموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به اهمیت حضور دانشآموزان در مدارس مختلف استان اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که فاصله کیفیتی بین مدارس کاهش یابد و تمامی مدارس استان بتوانند شرایط مناسبی برای آموزش فراهم کنند.
وی بر اهمیت ایمنی سرویس مدارس تأکید کرد و گفت: خانوادهها باید بدانند که سرویس مدارس بهاندازه یک کلاس درس اهمیت دارد.
انتهای پیام/ی