واکاوی و‌تحلیل بازی سپاهان و گل‌گهر
واکاوی و‌تحلیل بازی سپاهان و گل‌گهر
مربی فوتبال گفت: تیم سپاهان را خیلی خوب می شود آنالیز کرد، باید زنجیره خط های دفاعی، حمله و هافبک چه در حمله و چه در دفاع حفظ شود، در تیم سپاهان بازی ترکیبی انجام نمی شود و با عجله بازی می کنند مورایس باید این اصول را دیکته کند.

حسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار الماس در خصوص بازی سپاهان و گل گهر سیرجان اظهار کرد: این دو تیم شناخت کاملی از یکدیگر داشته و شانس با سپاهان یار بود که بازی در ورزشگاه نقش جهان انجام شد، با تبلیغاتی که سپاهانی ها انجام دادند توانستند حدود ٣٠ هزار طرفدار را به ورزشگاه آورده و بازی را آغاز کنند.
مربی فوتبال عنوان کرد: سپاهان با سیستم چهارسه‌سه بازی و مشخصا از دو کانال کناری خود به خوبی استفاده کرد، خط دفاعی سپاهان نیز بازیکنانی هستند که همیشه در این حیطه بازی خوبی از خود نشان می دهند قدرت سپاهان در کانال های کناری است که در مقابل گل گهر سیرجان بازی قابل قبولی انجام دادند.
*گل‌گهر با احتیاط کامل در مقابل سپاهان قرار گرفته بود
شفیعی با اشاره به اینکه گل گهر با احتیاط کامل در مقابل سپاهان قرار گرفته بود، بیان کرد: در نیمه اول بازی خوبی را از دو تیم شاهد نبودیم گل گهر با سیستم دفاعی تر بازی را آغاز و با سیستم چهارسه‌‌دو‌یک در زمین قرار گرفت؛ کانال های چپ و راست به خوبی پوشش داده و بسته می‌شد هنگامی که سپاهان صاحب توپ بود سریعاً به زمین خودشان منتقل شده و فشرده می شدند در این کار نیز موفق بودند و فضاهای خالی را به خوبی می پوشاندند.

وی افزود: در دقیقه ۶ بازی، توسط رزاق پور روی یک جاگیری بسیار بد، میرزازاد بواسطه یک سانتر نیمه کاره و انحراف توپ توانست گل اول را به سپاهان بزند گل گهر جهت حفظ گلی که زده بود، تلاش می‌کرد و برنامه هایی را پیاده کرد سپاهان نیز که فکر نمی کرد چنین گلی دریافت کند، چندین بار خطرهایی برای دروازه ایجاد کرد.
*بازیکنان ملی پوش سپاهان، پتانسیل و انرژی همیشگی را نداشتند
حسن شفیعی اذعان کرد: ندیدم و تعجب می کنم که در نیمه اول برنامه ای از مورایس مشاهده نشد، بازی سازی و خلاقیتی در تیم نبود، دابو توپ گیری خوبی انجام داد و مانند سد عمل می کرد ضمن اینکه بازیکنان ملی پوش سپاهان، پتانسیل و انرژی همیشگی را نداشتند.
مربی فوتبال توضیح داد: گل گهر و سپاهان از سه اشتباه به خصوص در خط دروازه گل خوردند، اخباری روی دو گلی که خورد مقصر بود؛ جاگیری دفاع ها بد و فضای کور را رها کرده و همچنین میرزازاد نیز روی تک گل مقصر بود.
شفیعی تصریح کرد: سپاهان که پلنی در نیمه اول نداشت، در دقیقه ۴۵ +٢ کرنری اتفاق افتاد که آخرین امید سپاهان در نیمه اول بشمار می رفت که روی تاکتیک ایستگاهی و ضربه سر هادی محمدی روی اشتباه مدافعان و دروازه بان گل گهر، گل مساوی زده شد.
وی در خصوص نیمه دوم بازی خاطرنشان کرد: یک امر طبیعی بود که نیمه دوم نیز با همان سبکی که در نیمه اول انجام دادند، شروع شود تیم گل‌گهر به دنبال این بود از لحظه ها و اشتباهات تیم سپاهان استفاده کند، سپاهان تعویض هایی داشت در دقیقه ۶۶ روی اشتباه اخباری روی یک ضربه ایستگاهی، هادی محمدی توانست گل دوم سپاهان را به ثمر برساند.
حسن شفیعی متذکر شد: به نظر من سپاهان بازی مقبولی انجام نداد؛ مورایس باید یک تفکر دیگری را جایگزین کند، چرا سپاهان باید روی اشتباهات تیم های دیگر گل زده و خودش برنامه روشنی برای گل زنی نداشته باشد؛ اعتقاد دارم کار از دست مورایس در رفته است.
شفیعی ادامه داد: سپاهان رکورد اخراج بازیکن در لیگ را شکست، اخطار های زیادی گرفته و درگیری هایی نیز توسط تیم ها انجام می گیرد و نیکمت ها کنترلی در این لحظات ندارند و بازیکنان در زمین پرخاشگری می کنند به نظر می‌رسد بازیکنان سپاهان انگیزه بازی کردن را از دست داده اند.
وی اعلام کرد: تیم سپاهان را خیلی خوب می شود آنالیز کرد، باید زنجیره خط های دفاعی، حمله و هافبک چه در حمله و چه در دفاع حفظ شود، در تیم سپاهان بازی ترکیبی انجام نمی شود و با عجله بازی می کنند مورایس باید این اصول را دیکته کند.
انتهای پیام/ج ی

  • نویسنده : فرزانه علی خانی