پایش بیماری مشمشه در جمعیت اسب توسط شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان
پایش بیماری مشمشه در جمعیت اسب توسط شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان از پایش بیماری مشمشه در جمعیت اسب توسط شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان خبر داد.

به گزارش الماس به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان، فرهمندیان رئیس شبکه بیان کرد: در راستای کنترل بیماری های مشترک انسان و دام همکاران این شهرستان جهت پایش و بررسی بیماری مشمشمه، بیش از ٣٠ درصد از جمعیت تک سمیان شهرستان دهاقان را به صورت رایگان خونگیری و از نظر بیماری مورد آزمایشات مولکولی قرار دادند.

فرهمندیان ضمن اشاره به اینکه بیماری مشمشمه یکی از بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و تک سمیان می باشد که هر ساله در جمعیت اسب این شهرستان مورد آزمایش قرار می گیرد گفت: علائم عمومی این بیماری در انسان با تب و درد عضلانی، زخم قرحه ای پوست و … مشخص می شود و علامت اصلی در تک سمیان، تب و زخم های ستاره ای شکل در بینی و منخرین اسب است.

وی در ادامه گفت: بیش از ٢٠٠ نوع بیماری شایع مشترک انسان و دام وجود دارد و با بررسی این بیماری ها در جمعیت دامی می توان از شیوع بیماری در جمعیت انسانی جلوگیری کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان در پایان گفت: باتوجه به اینکه مشمشه شایع ترین بیماری مشترک انسان و تک سمیان بوده و اسب در بسیاری از مراسمات دینی و فرهنگی و ورزشی شهرستان جایگاه ویژه ای دارد، بررسی این بیماری ضامن سلامت شهروندان و اولویت مهم شبکه دامپزشکی دهاقان است.

انتهای پیام/ف