۲۰ ‌هزار نوآموز هنوز سنجش سلامت نشدند
۲۰ ‌هزار نوآموز هنوز سنجش سلامت نشدند
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: باید ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز را تا ۲۷ شهریورماه مورد سنجش قرار دهیم تا با تمام شدن این برنامه، دانش‌آموزان بتوانند فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنند.

به گزارش الماس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محسن الماسی در خصوص روند سنجش نوآموزان اصفهانی اظهار کرد: برای سنجش سلامت نوآموزان در استان فعالیت ۶۷ پایگاه اولیه و تخصصی پیش‌بینی شده بود و بالغ بر ۶۰۰ نیروی آموزش دیده همراه اداره آموزش و پرورش استثنایی در این برنامه فعالیت دارند تا بتوانند سلامت نوآموزان را مورد سنجش قرار دهند و روند سنجش نوآموزان از پنجم تیرماه در پایگاه‌ها شروع شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی آموزش و پرورش استان برای سنجش سلامت ۹۰ هزار نوآموز بوده است و در حال حاضر ۸۰ هزار و ۷۴۲ نوآموز در سامانه برای سنجش سلامت نوبت گیری کرده‌اند، تقریباً حدود پنج هزار نفر از نوآموزان اتباع و تعدادی نوآموزان ایرانی استان هنوز برای نوبت گیری مراجعه نکرده‌اند.

شرایط کرونایی و تاخیرهایی در فرایند سنجش نوآموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، تصریح کرد: از این تعداد، فرآیند سنجش سلامت حدود ۶۹ هزار و ۷۷۶ نوآموز تا کنون انجام شده است و در مجموع باید ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز را تا ۲۷ شهریورماه مطابق برنامه‌ریزی‌ها در پایگاه‌ها مورد سنجش قرار دهیم تا با تمام شدن این برنامه دانش‌آموزان بتوانند فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنند.

الماسی، خاطرنشان کرد: تاخیرهایی در فرآیند سنجش نوآموزان در هفته‌های گذشته اتفاق افتاده است که به دلیل تعطیلی‌های پیش‌بینی نشده ناشی از شیوع ویروس کرونا دلتا در استان بوده است، این اتفاق متأسفانه باعث شد در روند برنامه سنجش نوآموزان در پایگاه‌های استان تا حدودی وقفه ایجاد کند.

وی ادامه داد: باید خانواده در تاریخ و زمان تعیین شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند و حضور تنها یکی از والدین برای رعایت بیشتر پروتکل‌ها همراه نوآموز کافی است، حتماً والدین و فرزند آنها برای حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت از ماسک و وسایل یک بار مصرف استفاده کنند تا از ابتلاء به بیماری کرونا پیشگیری شود.

لزوم سنجش برای ارزیابی سلامت نوآموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در خصوص لزوم سنجش برای نوآموزان، اظهار کرد: از انجام برنامه سنجش سلامت برای نوآموزان چند هدف دنبال می‌شود که قبل از برنامه سنجش این اهداف وجود نداشت، ممکن بود دانش آموز تا پایه چهارم ابتدایی تحصیل کند و بعد از آن والدین و مربیان متوجه می‌شدند که او دچار یک عارضه یا مشکل است.

الماسی، تصریح کرد: از سوی دیگر سن پنج سال بهترین سن مداخله برای ورود به آموزش است، متأسفانه در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم در مقطع پیش دبستانی سنجش سلامت دانش آموزان را داشته باشیم و ممکن است بسیاری از والدین هم پیگیر مسائل بهداشتی و پزشکی فرزندشان نباشند.

وی تاکید کرد: اما پیگیری موارد پزشکی و بهداشتی، معاینه چشم، زبان و گوش نوآموز و سنجش سلامت او در طیف‌های سنجش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا اگر نوآموز مشکل شنوایی، بینایی و گویایی دارد حتماً تذکرات لازم به خانواده داده شده و موارد پزشکی پیگیری شود، همچنین عملکرد هوش دانش آموز بررسی شده و اگر نیاز به پیگیری و ارجاع داشته باشد به خانواده توضیح لازم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/