به گزارش الماس خبر به نقل از روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان کاشان، ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: کاشان را به عنوان مقصد نخستین سفر شهرستانی خود انتخاب کردم؛ زیرا این شهرستان ظرفیتها و قابلیتهای بسیار زیادی دارد و دیار مشاهیر شاخصی در حوزههای گوناگون است.
وی افزود: نظام مسائل آموزشوپرورش استان را به تفکیک نواحی و مناطق ۴۱ گانه استخراج کردهایم و به همین جهت، چالشهای آموزشوپرورش کاشان پیش از این سفر مشخص بود که امیدوارم با پیگیری میدانی، بتوانیم آنها را سریعتر مرتفع کنیم.
نظریان بیان داشت: دیروز در جلسه با مجمع خیرین مدرسهساز کاشان، گزارش خوبی از اقدامات انجام شده ارائه شد؛ همچنین اقدامات ارزشمندی که در راستای ساخت مرکز فرهنگی و رفاهی معلمان و مرکز درمانی فرهنگیان کاشان انجام شده تشریح شد که انشاالله در ادامۀ مسیر، موانع موجود تسهیل خواهد شد و کار سرعت خواهد یافت تا شاهد افتتاح این مراکز باشیم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان با تأکید بر جایگاه سند تحول بنیادین عنوان کرد: نقشۀ راه نظام تعلیم و تربیت و چشمانداز آموزشوپرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین به عنوان یکی از اسناد بالادستی است و باید مورد توجۀ ویژۀ مدیران مدارس باشد.
وی افزود: در این سند، بر نقش معلم به عنوان آموزشدهنده و نقش مربی به عنوان تربیتکننده در یک قالب ترکیبی اشاره شده است و انتظار میرود که سکانداران تعلیموتربیت به گونهای عمل کنند که دانشآموزان در طول دوران تحصیل خود، در ۶ ساحت ذکر شده در این سند به رشد کافی برسند.
نظریان ابراز کرد: باید دنبال رشد همهجانبۀ شخصیت دانشآموزان باشیم و آنها را در ساحتهای علمی و پژوهشی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفهای، زیستی و بدنی، هنری و زیباییشناختی و عبادی و اعتقادی رشد دهیم و به همین جهت، تمام طراحیهای آموزشی در مقاطع مختلف باید با تأکید بر این سند صورت گیرد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان تربیت را رسالت خطیر معلمان خواند و تصریح کرد: تربیت صرفاً آموزش نیست؛ بلکه ترکیبی از آموزشوپرورش است که در قالب ساحتهای ۶ گانه اتفاق میافتد و معلمان، صرف نظر از رشتۀ تدریس خود، باید به تربیت تمام ساحتی توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: نظارت جدی و مستمر بر اجرای سند تحول بنیادین تا کف کلاس انجام خواهد شد و انتظار دارم مدیران مدارس این مورد را در سرلوحۀ برنامههای خود قرار دهند.
نظریان با یادآوری لزوم استفاده از فناوریهای نوین آموزشی و هوش مصنوعی در فرایند آموزش، خاطرنشان کرد: امروزه دانشآموزان در استفاده از ابزارهای نوین تعاملی و هوش مصنوعی از معلمان خود جلوتر هستند و به همین جهت، نیاز است که معلمان نسبت به روشهای جدید یادگیری دانشآموزان اطلاع کافی داشته باشند تا آموزش معلمان متناسب با سبک یادگیری دانشآموزان این نسل باشد.
انتهای پیام/ی