آموزش معلمان باید مبتنی بر سبک یادگیری دانش‌آموزان امروز باشد
آموزش معلمان باید مبتنی بر سبک یادگیری دانش‌آموزان امروز باشد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان کاشان گفت: امروزه دانش‌آموزان در استفاده از ابزارهای نوین تعاملی و هوش مصنوعی از معلمان خود جلوتر هستند و به همین جهت، نیاز است که معلمان نسبت به روش‌های جدید یادگیری دانش‌آموزان اطلاع کافی داشته باشند تا آموزش معلمان متناسب با سبک یادگیری دانش‌آموزان این نسل باشد.

به گزارش الماس خبر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان کاشان، ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: کاشان را به عنوان مقصد نخستین سفر شهرستانی خود انتخاب کردم؛ زیرا این شهرستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و دیار مشاهیر شاخصی در حوزه‌های گوناگون است.

وی افزود: نظام مسائل آموزش‌وپرورش استان را به تفکیک نواحی و مناطق ۴۱ گانه استخراج کرده‌ایم و به همین جهت، چالش‌های آموزش‌وپرورش کاشان پیش از این سفر مشخص بود که امیدوارم با پیگیری میدانی، بتوانیم آن‌ها را سریع‌تر مرتفع کنیم.

نظریان بیان داشت: دیروز در جلسه با مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان، گزارش خوبی از اقدامات انجام شده ارائه شد؛ همچنین اقدامات ارزشمندی که در راستای ساخت مرکز فرهنگی و رفاهی معلمان و مرکز درمانی فرهنگیان کاشان انجام شده تشریح شد که انشاالله در ادامۀ مسیر، موانع موجود تسهیل خواهد شد و کار سرعت خواهد یافت تا شاهد افتتاح این مراکز باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تأکید بر جایگاه سند تحول بنیادین عنوان کرد: نقشۀ راه نظام تعلیم و تربیت و چشم‌انداز آموزش‌وپرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین به عنوان یکی از اسناد بالادستی است و باید مورد توجۀ ویژۀ مدیران مدارس باشد.

وی افزود: در این سند، بر نقش معلم به عنوان آموزش‌دهنده و نقش مربی به عنوان تربیت‌کننده در یک قالب ترکیبی اشاره شده است و انتظار می‌رود که سکان‌داران تعلیم‌وتربیت به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل خود، در ۶ ساحت ذکر شده در این سند به رشد کافی برسند.

نظریان ابراز کرد: باید دنبال رشد همه‌جانبۀ شخصیت دانش‌آموزان باشیم و آن‌ها را در ساحت‌های علمی و پژوهشی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای، زیستی و بدنی، هنری و زیبایی‌شناختی و عبادی و اعتقادی رشد دهیم و به همین جهت، تمام طراحی‌های آموزشی در مقاطع مختلف باید با تأکید بر این سند صورت گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تربیت را رسالت خطیر معلمان خواند  و تصریح کرد: تربیت صرفاً آموزش نیست؛ بلکه ترکیبی از آموزش‌وپرورش است که در قالب ساحت‌های ۶ گانه اتفاق می‌افتد و معلمان، صرف نظر از رشتۀ تدریس خود، باید به تربیت تمام ساحتی توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: نظارت جدی و مستمر بر اجرای سند تحول بنیادین تا کف کلاس انجام خواهد شد و انتظار دارم مدیران مدارس این مورد را در سرلوحۀ برنامه‌های خود قرار دهند.

نظریان با یادآوری لزوم استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و هوش مصنوعی در فرایند آموزش، خاطرنشان کرد: امروزه دانش‌آموزان در استفاده از ابزارهای نوین تعاملی و هوش مصنوعی از معلمان خود جلوتر هستند و به همین جهت، نیاز است که معلمان نسبت به روش‌های جدید یادگیری دانش‌آموزان اطلاع کافی داشته باشند تا آموزش معلمان متناسب با سبک یادگیری دانش‌آموزان این نسل باشد.

انتهای پیام/ی