ارز آوری صادر کننده اصفهانی با صادرات آلایش مرغ
ارز آوری صادر کننده اصفهانی با صادرات آلایش مرغ
صادر کننده نمونه اصفهانی گفت: مشکلاتی که در پی اخذ مالیات ایجاد می شود و همچنین قوانینی که منافع صادر کننده را به خوبی لحاظ نکرده است، ادامه کار را سخت کرده است.

وقتی صحبت از صادرات می شود شاید صادرات نفت و مواد معدنی و از این قبیل در ذهن تداعی شود اما در این میان کسانی هم هستند که از بی ارزش ترین چیز‌ها در این صحنه حضور دارند و برای کشور خود ارز آوری دارند؛ یکی از این صادرکنندگان اسماعیل قاسمی است که در زمینه صادرات آلایش مرغ فعالیت دارد و توانسته صادر کننده برتر نیز باشد.
اسماعیل قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار الماس اظهارکرد: متولد ۱۳۴۵ هستم و از سال ۱۳۷۲ تا به حال به مدت ۳۰ سال است در زمینه واحد بسته بندی آلایش مرغ فعال بوده و اینکار را انجام می دهم  که ۱۰ سال در این مجموعه به حالت استیجاری کار کردم و ۲۰ سال است که مجموعه به مدیریت خودم بوده و در شهرک صنعتی جی مشغول هستم.
صادر کننده نمونه اصفهانی افزود: محصولات به صورت خام از کشتارگاه مرغ خریداری و شست و شو و تمیزکاری را روی آن انجام می دهیم و بعد از آن وارد کارخانه می شود و مراحل جدا سازی و بسته بندی به صورت تفکیک شده انجام  و به بازار های هدف که ۹۵ درصد از محصولات به بازار های خارج از کشور صادر می شود.
وی با بیان اینکه محصولات تفکیک شده شامل: جگر، دل، سنگدان مرغ است ومقدار حجم کار و تولید از ۳۰ تن الی ۴۰ تن کاهش پیدا کرده است که دلیل آن گرانی و کمبود مرغ است و در حال حاضر روزانه حدود هفت الی هشت تن فعلا تولید می شود.
اسماعیلی ادامه داد: محصولات آماده شده کدگذاری، تاریخ گذاری و بسته بندی می شود و تمامی مراحل قانونی آن را انجام می دهیم و بخاطر اینکه شخص خودم کارت بازرگانی دارم این محصولات را بدون واسطه به عراق و افغانستان صادر می کنم که البته قبلا به ویتنام نیز ارسال می شد که فعلا این محصول بازار صادرات برای این کشور نیست.
این صادر کننده نمونه اصفهانی بیان کرد: حدود ۳۰ مرتبه به عراق سفر کردم و در شهر های این کشور به دنبال بازار فروش بودم و در ابتدای سال نود و سه نمونه محصولی را به صورت نمونه به بغداد بردم و محصول را معرفی کردم و توانستیم این محصول را وارد بازار عراق کنیم که شناخت بازار ها به نوبه ای برای شخصی که کارخانه دار است و هدفش فروش محصولات و عرضه آن ها است درایت و مدیریت خاص خود را می خواهد.
وی افزود: در ابتدای کار تعداد کارگر ها پنج نفر بود که به ۱۱۵ نفر افزایش دادیم ولی در حال حاضر متاسفانه در حال کاهش نیروها هستیم که بخاطر گرانی و همچنین به این دلیل است که جوجه ریزی در مرغداری ها کاهش داشته و کشتار کم شده است.
قاسمی با اشاره به مشکلاتی که در پی اخذ مالیات ایجاد می شود و همچنین قوانینی که منافع صادر کننده را به خوبی لحاظ نکرده است، خاطرنشان کرد: دامپزشکی همکاری لازم را برای اخذ مجوزها و روند کار دارد اما نیاز است ارگان های دیگر نیز این همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ ج ز

.

  • نویسنده : یگانه شاهمیرزایی