ارسال ۴۰۳ مقاله به نوزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران
ارسال ۴۰۳ مقاله به نوزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران
دبیر علمی نوزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران گفت: پس از اینکه مجوزها در اواخر فروردین گرفته شد، کمیته علمی تشکیل و در نهایت ۴۰۳ مقاله به کنفراس ارسال که ۱۸۶ مقاله پذیزفته شد که از این تعداد ۹۶ مقاله ارائه شفاهی و بقیه بصورت پوستر پذیرفته شد.

به گزارش الماس، رسول بخشی پیش از ظهر امروز در نوزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران و پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا در آموزش ریاضی اظهار کرد: در دانش مدرن امروزی ریاضیات بسیار نفوذ پیدا کرده است به نحوی که برخی از رشته ها را نمی توان بدون خواندن ریاضی خواند و برخی را نمی توان بدون فهمیدن ریاضی، فهمید و دانش اقتصاد از اینگونه است.
نماینده مردم اصفهان، ورزنه، کوهپایه، هرند و جرقویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه یک اقتصاددان شویم باید ریاضی را بفهمیم و این نکته بسیار مهمی است که در دانش اقتصاد در ایران مورد غفلت واقع شده و بخش قابل توجه مشکلات اقتصادی ما در حوزه تورم به همین مسئله مربوط می‌شود.
بخشی عنوان کرد: ریاضیات می تواند کمک کند، اقتصاد اسلامی را که  در آیات قران و در بیان معصومین آمده است، مدل سازی کنیم.
وی افزود: این موضوع مستلزم آن است که از طرفی اقتصاددانان اسلامی به ریاضیات روی بیاورند و از طرف دیگر اساتید ریاضی در این حوزه وارد شوند.
نماینده مردم اصفهان، ورزنه، کوهپایه، هرند و جرقویه گفت: برای آنکه اقتصاد کشور بهبود پیدا کند باید فهم اقتصادی در اقتصادی‌های ما ایجاد شود و این فهم اقتصادی مستلزم فهم ریاضی است.
در ادامه نوروز هاشمی با اشاره به اینکه اسفندماه اعلام شد که دانشگاه فرهنگیان میزبان نوزدهمین دوره این کنفرانس خواهد بود، تصریح کرد: پس از اینکه مجوزها در اواخر فروردین گرفته شد، کمیته علمی تشکیل و در نهایت  ۴۰۳ مقاله به کنفراس ارسال که ۱۸۶ مقاله پذیزفته شد که از این تعداد ۹۶ مقاله ارائه شفاهی و بقیه بصورت پوستر پذیرفته شد.
دبیر علمی نوزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران و پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا در آموزش ریاضی گفت: در این کنفرانس دو‌ نفر سخنران خارجی و چهار نفر سخنران داخلی از اساتید برجسته خواهیم داشت.
وی افزود: همچنین شش کارگاه، چهار میزگرد و چهار نمایشگاه از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده در این کنفرانس است.
هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایزه های متعدد پیش‌بینی شده در حوزه ریاضی گفت: به نظر می رسد جایزه  آموزش ریاضی برای محققان این حوزه که علی‌رغم اینکه از قدمت ۳۰ ساله در ایران برخوردار است، خالی است.
وی گفت: پیشنهاد می‌کنم جایزه دکتر گویا را به عنوان جایزه ارزشمند برای مقاله شاخص آموزش ریاضی در هر سال را تصویب و داشته باشیم و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است.
انتهای پیام/ج