بررسی پروژه ۱۰۸ واحدی مسکن شهرستان دهاقان و طرح نهضت ملی شهرستان نطنز در شورای مسکن استان
بررسی پروژه ۱۰۸ واحدی مسکن شهرستان دهاقان و طرح نهضت ملی شهرستان نطنز در شورای مسکن استان
مسائل مرتبط با پروژه ۱۰۸ واحدی مسکن شهرستان دهاقان و طرح نهضت ملی شهرستان نطنز در شورای مسکن استان، بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

به گزارش الماس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار اصفهان و باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست بیان کرد: واگذاری زمین به متقاضیان در طرح‌ جوانی جمعیت، در دستور کار جدی فرمانداران و اداره کل راه و شهرسازی استان قرار بگیرد زیرا اجرای این طرح در حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی بسیار اثر گذار است.

وی همچنین با تأکید بر تمرکززدایی و پای‌بندی به اختیارات و تصمیمات شورای مسکن شهرستان‌های استان، ادامه داد: اگر به دنبال برقراری نظم و پیشبرد اهداف استان در حوزه مسکن هستیم، بایستی نسبت به تصمیمات شورای مسکن شهرستان‌ها پای‌بند باشیم.

مرتضوی عنوان کرد: اقتضائات و شرایطی که شوراهای مختلف شهرستان‌ها از جمله شورای مسکن می‌توانند با تعامل و بررسی موردی با مردم تصمیم‌گیری و اجرا کنند قابل احترام است و خود را نسبت به این تصمیمات متعهد می‌دانیم.

بررسی پروژه ۱۰۸ واحدی دهاقان

علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان نیز در حاشیه این نشست از بررسی مسائل مرتبط با پروژه ۱۰۸ واحدی مسکن این شهرستان خبر داد و گفت: در این نشست مسائل مرتبط با نحوه تحویل پروژه ۱۰۸ واحدی مسکن دهاقان و نحوه احداث فاضلاب این مجموعه تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به تمدید تسهیلات مورد نیاز جهت اتمام پروژه‌ ۱۰۸ واحدی مسکن دهاقان، افزود: در این نشست همچنین زمینه تأمین مالی در راستای پرداخت تسهیلات ۱۴۰۰ واحدی جهش مسکن با دستور ویژه استاندار اصفهان تعیین شد.

جمشیدیان عنوان کرد: در دولت سیزدهم در شهر دهاقان ۶۰ هکتار الحاق به محدوده شهر در راستای انجام طرح جهش مسکن صورت پذیرفته که به ظرفیت مسکونی شهر دهاقان ۳۰ درصد افزوده خواهد شد.

فرماندار شهرستان دهاقان افزود: در حوزه مسکن روستایی شهرستان دهاقان نیز ۲۵۰۰ متقاضی تأیید شده دارد که تاکنون برای نیمی از این متقاضیان زمین مورد نیاز تأمین شده است.

بررسی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نطنز

محمد ظریفی فرماندار شهرستان نطنز نیز در حاشیه این نشست عنوان کرد: تحقق کامل تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص نهضت ملی در شهرستان نطنز، تأمین زمین برای شهرها و روستاهای شهرستان و تعیین تکلیف مسائل کلان که در پیشبرد این طرح ضروری است در این نشست مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی نیز ارائه شد که مورد تأیید استاندار اصفهان و اعضای شورای مسکن استان قرار گرفت.

فرماندار شهرستان نطنز بیان کرد: همچنین برخی موارد در طرح نهضت ملی مسکن از شورای مسکن استان به شورای شهرستان واگذار و تفویض اختیار شد.

ظریفی ادامه داد: گزارشی از تحویل زمین‌های جوانی جمعیت در شهرهای بادرود، خالدآباد و طقرود عنوان و مقرر شد که تحویل و تخصیص زمین در این شهرستان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تسریع شود.

انتهای پیام/ف