جزئیات اقدامات بیابان‌زدایی در اصفهان
جزئیات اقدامات بیابان‌زدایی در اصفهان
کارشناس امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: اقدامات بیابان زدایی در قالب طرح های ملی و استانی انجام می شود که نزدیک ۱۰ میلیارد تومان برای طرح های ملی مصوب شده است.

اعظم محمدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار الماس اظهارکرد: اقدامات بیابان زدایی در قالب طرح های ملی و استانی انجام می شود که نزدیک ۱۰ میلیارد تومان برای طرح های ملی مصوب شده است.
کارشناس امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: طبق اعتبارات مصوب شده حدود ۲۰۰ هکتار نهال کاری، ۲۰۰ هکتار آبیاری و مراقبت، ۴۲ کیلومتر احداث بادشکن غیر زنده و ۹۰۰ هکتار مبارزه با آفات در جنگل های دست کاشت بیابانی و ۲۵۰۰ هکتار مطالعه کاشت جنگل های دست کاشت را پیش بینی کرده ایم.
وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد از اعتبارات مصوب که حدود ۵ میلیارد تومان است تخصیص داده شده و براساس این اعتبار پروژهایی را در دست اقدام داریم که شامل ۵۰ هکتار نهال کاری در شهرستان خور و بیابانک، ۲۲ کیلومتر بادشکن غیر زنده در منطقه چوپانان شهرستان نایین و دو هزار و ۵۰۰ هکتار مطالعه جنگل های دست کاشت منطقه چوپانان شهرستان نایین و ۱۰۰ هکتار نهال کاری منطقه فساران در شهرستان اصفهان و ۱۰۰ هکتار نهال کاری دشت شمال شهرستان گلپایگان درحال اجراست.
کارشناس امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: از اعتبارات استانی مبلغ سه میلیارد و ۷۵۰  تومان مصوب شده است اما هنوز این اعتبار تخصیص داده نشده است و تنها مبلغ ناچیز تخصیص داده شده که به محض اختصاص اعتبار پروژه حدود ۲۰۰ هکتار مدیریت هرزآب ها و ۱۰۰ هکتار هم در صورت تخصیص اعتبار نهال کاری انجام خواهیم داد.
محمدی در ادامه گفت: مشارکت های مردمی در قبال بیابان زدایی در قالب طرح های ماده سه شامل طرح های گردشگری و سایت های خورشیدی و طرح های تلفیقی بیابان زدایی اجرا می شود که بهره برداران به ازای آن عملیات احیایی انجام می دهند.

انتهای پیام/ ج ز

  • نویسنده : سمیه الماسی