راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس اصفهان در اولویت نواحی و مناطق باشد
راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس اصفهان در اولویت نواحی و مناطق باشد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هدف از این گردهمایی، ایجاد فضایی مثبت و سازنده برای ارتقا کیفیت آموزش و پرورش در استان است.

به گزارش الماس خبر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست با مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان به اهمیت برگزاری این نشست و تأثیر آن بر آینده دانش‌آموزان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان امانت‌های ما هستند، تأکید کرد که هدف از این گردهمایی، ایجاد فضایی مثبت و سازنده برای ارتقا کیفیت آموزش و پرورش در استان است.

وی یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و معلم را گرامی داشت و اظهار داشت: ما باید همواره به یاد داشته باشیم که این عزیزان با جان‌فشانی‌های خود، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورده‌اند. 

ابراهیمی همچنین به شهدای جبهه مقاومت و به‌ویژه یاران شهید سلیمانی اشاره کرد و بر لزوم تبیین ارزش‌های این شهیدان برای نسل جوان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به چالش‌های موجود آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا با ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی، نظام آموزشی ما را تحت‌تأثیر قرار دهند اما ما باتکیه‌بر اصول و ارزش‌های اسلامی، به مقاومت ادامه خواهیم داد ما باید به دانش‌آموزان خود بیاموزیم که تاریخچه غصب سرزمین فلسطین و مبارزات مردم آن را به‌خوبی بشناسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به اهمیت سند تحول بنیادین در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: محور اصلی تمامی اقدامات ما باید برآیند و خروجی سند تحول بنیادین باشد ما باید به کیفیت‌بخشی آموزش و تربیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 

وی همچنین بر لزوم ایجاد نقشه راه اجرایی برای این سند تأکید و ابراز کرد: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانیم این سند را به‌درستی در مدارس پیاده‌سازی کنیم.

ابراهیمی در ادامه به تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: امسال به لطف خدا، ما با چالش تأمین نیروی انسانی مواجه نبودیم و توانستیم چند هزار نیروی جدید را به سیستم آموزشی اضافه کنیم.

وی افزود: این نیروها باید به‌خوبی آموزش ببینند و توانمندسازی آن‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین به اهمیت کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: کیفیت آموزشی باید در تمامی سطوح، از دوره ابتدایی تا متوسطه، افزایش یابد ما باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانیم این کیفیت را بهبود ببخشیم نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین عناصر در این راستا است و باید به توانمندسازی معلمان جدیدالورود توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به تأثیر مثبت تغییرات در نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: تأثیر معدل کتبی در کنکور، به عدالت آموزشی کمک کرده و باعث افزایش کیفیت آموزشی در مدارس شده است ما باید این تغییرات را به‌خوبی تبیین کنیم تا جامعه از نتایج آن آگاه شود.

ابراهیمی همچنین به اهمیت نظارت بر محتوای آموزشی و تربیتی در مدارس اشاره و اذعان کرد: ما باید بر محتوای درسی و تربیتی در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها نظارت داشته باشیم تا از ورود محتوای غیرمتناسب به سیستم آموزشی جلوگیری کنیم نظارت بر این مراکز باید به‌صورت جدی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان با تأکید بر اهمیت نماز جماعت در مدارس خاطرنشان کرد: گروه‌های رصد پیمایش برای نظارت بر حضور دانش‌آموزان و معلمان در نماز جماعت تشکیل شود تا فرایند تربیت از مسیر نماز تحقق یابد این کار نه‌تنها به تقویت روحیه دینی دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد فضایی معنوی در مدارس خواهد شد.

انتهای پیام/ی