سبک زندگی سالم، تضمین سلامتی
سبک زندگی سالم، تضمین سلامتی
کارشناس حوزه ورزش در خصوص چگونگی سبک زندگی سالم و تضمین سلامتی توضیحاتی داد.

سمیه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار الماس اظهار کرد: سلامتی فقط عدم وجود بیماری یا بیماری نیست، بلکه یک حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است این به معنای خوردن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم، پرهیز از دخانیات و مواد مخدر و استراحت زیاد است.
کارشناس حوزه ورزش ادامه داد: بدن مانند ماشین‌هایی است که به تعادل پروتئین، کربوهیدرات‌ها، چربی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب نیاز دارند تا در وضعیت مناسب خود باقی بمانند حال اگر تعادل را اشتباه بگیرید، سلامتی شما آسیب خواهد دید.
الماسی بیان کرد: یک رژیم غذایی متعادل به این معناست که فقط به همان اندازه کالری مصرف کنید که در طول روز مصرف می کنید اگر بیشتر از آنچه می سوزانید بخورید، هر مقدار اضافی به عنوان چربی ذخیره می شود؛ باید متوجه آن شوید که چگونه ورزش و رژیم غذایی کلیدی برای سالم ماندن هستند.
وی در رابطه با این موضوع که رژیم غذایی متعادل چقدر مهم است، افزود: سیستم ایمنی قوی برای پیشگیری و مبارزه با عفونت ها کارا بوده و همچنین رژیم غذایی متعادل خطر کمتر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها را کاهش می دهد، بعلاوه منجر به کاهش فشار خون، وزن سالم، انرژی بیشتر و دریافت مواد مغذی ضروری برای حمایت از رشد بافت خواهد شد.
سمیه الماسی در پاسخ به این سوال که از چه نوع غذاهایی باید اجتناب کنیم، تصریح کرد: بسیاری از مردم غذای تازه نمی خرند و تهیه نمی کنند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید ما اغلب وقت کم داریم و غذای راحت ارزان و بسیار فرآوری شده همیشه در دسترس است با این حال، غذای راحت تأثیر منفی بر سلامت ما دارد.
کارشناس حوزه ورزش اظهار کرد: غذاهای ناسالم، مانند چیپس و شکلات، کالری بالایی دارند اما ارزش غذایی کمی دارند فست فودها مانند همبرگر و مرغ سرخ شده، به سرعت آماده و سرو می شود، اما چربی بالایی دارد غذاهای راحت مانند غذاهای آماده در مایکروویو، اغلب نمک و شکر زیادی دارند.
الماسی گفت: بدن برای نشستن ساخته نشده است اگر قرار است مفاصل و ماهیچه‌ها در وضعیت خوب و کارکرد خود نگهداری شوند، به ورزش منظم نیاز دارند اگر راه رفتن را متوقف کنید، آن‌ها از کار خود دست می کشند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت فعال بودن، مقابله با تهدیداتی مانند بیماری، آسیب، یا میان وعده های گاه به گاه شیرین یا چرب برای بدن شما بسیار آسان تر است ورزش به شما کمک می کند نگرش سالمی نسبت به مشکلات و فشارهای روانی داشته باشید.
کارشناس حوزه ورزش در پایان اشاره کرد: با ورزش چربی بدن کمتری به دست می آورید، کمتر خسته می شوید و احساس بهتری دارید؛ ورزش به شما انعطاف پذیری و قدرت بیشتری می دهد، از کسالت جلوگیری می کند و به شما کمک می کند بخوابید همچنین به شما کمک می کند دوستان جدیدی پیدا کرده و مهارت های جدیدی را بیاموزید.
انتهای پیام/ج ی