سلیقه و کیفیت منجر به گسترش کار شد
سلیقه و کیفیت منجر به گسترش کار شد
بانوی اصفهانی گفت: این مدل سرویس خواب در بازار رواج پیدا کرده و به قولی بورس بازار شد و یکی از دلایل تعداد بالای سفارشات این بود همچنین سلیقه خرج کردن در این کار می تواند فروش را چند برابر کند.

زهرا سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار الماس اظهار کرد: به پیشنهاد مادرم در کلاس دوخت سرویس خواب شرکت کرده و در مدت یک سال دوخت سرویس خواب کودک و نوزاد را بصورت تخصصی و حرفه ای آموزش دیدم پس از اینکه آموزشم تمام شد چند نمونه سرویس نوزاد دوخته و برای بازاریابی به سیسمونی فروشی ها بردم.
این بانوی کارآفرین اصفهانی بیان کرد: زمانی که شروع به دوخت سرویس خواب کردم به ۱۰ سال پیش بر می گردد، آن موقع کمتر کسی این قبیل سرویس ها را می دوخت و همچنین در تمام سیسمونی ها موجود نبود، من نیز سفارش گرفته و تحویل می دادم سپس مجدداً سفارش های جدید می گرفتم ضمن اینکه هر ماه با بازاریابی چند مشتری فروشگاهی جذب می کردم.
سعادت عنوان کرد: بعد از مدتی و با ایجاد بسترهای مجازی اینگونه نیز بسیار تبلیغ می کردم مشتری ها اغلب مادران باردار بودند که برای سیسمونی خرید می کردند بنابراین سفارش تکی داشتند اما هرازگاهی مشتری های فروشگاهی نیز در اینگونه پیدا می شد و با این روش توانستم حسابی سرم را شلوغ کرده و بواسطه اینکه دیگر نمی توانستم سفارش ها را تحویل دهم دو دستگاه چرخ خیاطی دیگر خریداری کرده و دو دوزنده استخدام کردم.
وی افزود: مدتی به این روال گذشت و تصمیم گرفتم کارگاه اجاره کنم چرا که دیگر کار کردن در یک اتاق با دو شاگرد دیگر جوابگو نبود پس دو چرخ خیاطی دیگر نیز اضافه کرده و جمعاً اکنون پنج دستگاه خیاطی دارم، این مدل سرویس خواب در بازار رواج پیدا کرده و به قولی بورس بازار شد و یکی از دلایل تعداد بالای سفارشات این بود همچنین سلیقه خرج کردن در این کار می تواند فروش را چند برابر کند.
زهرا سعادت اذعان کرد: البته وجود طرح های پارچه ای فانتزی و عروسکی یکی از مهمترین دلایل جذب مشتری برای خرید این نوع سرویس ها بود همچنین چون دورتادور تشک ها حجیم بوده و برای خواب و جابجایی نوزاد امن بود بنابراین مادران را راغب به خرید این نوع از محصولات خواب می کرد.
وی تصریح کرد: خدا را بابت پیشرفت شغلی که داشتم شکر می کنم باید بگویم در این راه از جان مایه گذاشته و تمام وقتم را برایش صرف کردم شاگردانم از بابت همکاری با من در کارگاه خرسند بوده و من همیشه سعی می کنم حقوقشان را در اسرع وقت پرداخت کنم چرا که وجود این شاگردان است که به کارگاه برکت می رساند.
این بانوی کارآفرین اصفهانی گفت: به نظرم امکان بیشتر برای استفاده از فضای مجازی وجود دارد اما من به دلیل فرصت کمی که برایم می ماند، هنوز به خوبی از پتانسیل این فضا استفاده نکرده‌ام.
زهرا سعادت ادامه داد: مشکلات و چالش هایی نیز در کار وجود دارد گاهی متریال باکیفیت در بازار کم می شود و برای تهیه آن باید چند روز در بازار جست و جو کنم همچنین گاهی پارچه ای که مشتری می پسندد و قبلا دوخت زده بودیم، در بازار تمام می شود، گاهی نیز چرخ های خیاطی خراب شده، کار نکرده و دست و پای ما را می بندد.
بانوی اصفهانی در پایان گفت: با وجود تمام اینها اما نهایتا کار می چرخد، به تمام بانوان سرزمینم پیشنهاد می کنم در هر حوزه ای که علاقه دارند مشغول به کار شوند، در آن حیطه تمام تلاش خود را کنند و در نهایت عقب ایستاده و از نتیجه لذت ببرند، به ثمر رسیدن تلاش‌ها و هدف داشتن در هر حوزه ای قدرت عمل و انگیزه را حتی در زندگی بالاتر می برد.
انتهای پیام/ ج ی

  • نویسنده : مجید پوستین دوز