واکاوی برد طلایی پوشان در مقابل پرسپولیس
واکاوی برد طلایی پوشان در مقابل پرسپولیس
مربی فوتبال در مورد بازی سپاهان و پرسپولیس توضیحاتی داد.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار الماس اظهار کرد: متاسفانه طوفان زرد اصفهان زمانی شروع شد که تکلیف قهرمانی مشخص شده بود، کلیه بزرگان اصفهان و ایران گفتند و نوشتند که نقاط ضعف سپاهان ساختار دفاعی آن است.

مربی فوتبال عنوان کرد: سپاهان توانست تیر خلاص را به پرسپولیس بزند همچنین شاید ضعیف ترین پرسپولیس لیگ را ما شب گذشته دیدیم، تیم های سپاهان و ذوب‌آهن توانستند با گرفتن ۴ امتیاز از پرسپولیس، استقلال را به قهرمانی لیگ برسانند.

شفیعی بیان کرد: چرا استقلال تا کنون بدون باخت قهرمان شد در حالیکه سه بازی دیگر باقی مانده است؟ مجیدی شعارش این بود که از اول به بازیکنان خود تفهیم کرده بود که گل نخوریم، گل می‌زنیم در حالیکه در ٢۶ هفته گذشته کادر تیم سپاهان با تفکر خودش وارد مسابقات کشور شد.

وی افزود: این تیم در جام حذفی، لیگ کشور و حذفی آسیایی وارد شد درست برعکس فرهاد مجیدی و با این تفکر وارد مسابقات شد که گل بزنیم گل نمی خوریم و این را می توان دو تفکر از مربی جوان دانست، درست دو تفکر متفاوت.

حسن شفیعی تصریح کرد: در هفته بیست و هفتم مسابقات، سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که دست به ریسک بزرگی می زد که به نظر می رسد درست از آب درآمد و آن تغییراتی بود که در خط دفاع خود ایجاد کرده بود.

به گفته این مربی فوتبال، آوردن نورافکن به میانه خط دفاعی و احمدزاده در سمت چپ دفاع شاید تیم سپاهان را با امنیت روبرو کرده بود، به نظر من سپاهان در این بازی می دانست که دنبال چیست با توجه به اینکه شاید برد استقلال و نبودن چند بازیکن کلیدی پرسپولیس را می شود علت دانست.

شفیعی ادامه داد: سپاهان متفاوتی را مشاهده کردیم این تیم حفظ دروازه اش را در اولویت قرار داده بود، دیگر از فضای باز پشت دفاع خبری نبود، پوشش ها به خوبی انجام می گرفت، تا قبل از زدن گل اول توسط تیم سپاهان بازی پایاپای فرض می شد.

وی افزود: تیم پرسپولیس به دنبال این بود که بازی خود را از خط دفاعی آغاز کند و تیم سپاهان را به سمت زمین خودشان بیاورد همچنین با زدن توپ های بلند به پشت دفاع سپاهان بتواند استفاده لازم را ببرد ولی محرم با آوردن نورافکن و احمدزاده به میانه خط دفاعی کاملا هوشیارانه عمل می کرد.

حسن شفیعی گفت: تیم سپاهان به موقع حمله می کردو به موقع به دفاع می پرداخت در یکی از این حمله ها در دقیقه ٣٩ بود که در یکی از این حمله ها توسط نژاد مهدی، مدافع پیش تاخته خود توانست به گل اول برسد و این گل آب سردی به روی پرسپولیس بود.

مربی فوتبال اذعان کرد: با توجه به برد استقلال، تیم پرسپولیس با خوردن این گل بهم ریخت، سپاهان نبض بازی را در دست گرفت، در نیمه دوم باز پرسپولیس کارهای پر رسیکی را در دستور کار خود قرار داده بود و سپاهان از این موقعیت استفاده کرد و گل دوم را دقیقه ۴٨ توسط شهباززاده به پرسپولیس زد.

شفیعی خاطرنشان کرد: چند تعویض در تیم پرسپولیس انجام گرفت ولی بی ثمر بود، تیم سپاهان اگر کمی بیشتر دقت می کرد می توانست پر گل تر باشد و یک شب بیادماندنی را برای اصفهان رقم بزند.

وی افزود: تیم پرسپولیس دست به ریسک زده بود و حملات بی گداری را انجام داد، در عوض محرم تعویض های خوبی کرد و با این تعویض ها توانست از ضد حمله ها به خوبی استفاده کند، که بارها توانست به ١٨ قدم و حتی گل برسد اما با بی دقتی به بیرون زده می شد.

حسن شفیعی با اشاره به اینکه پرسپولیس فضاهای خوبی را از چپ و راست در اختیار سپاهان قرار می داد، اظهار کرد: هرچند تعویض های سپاهان دیر انجام گرفت ولی بازی را به خوبی اداره می کرد در این میان می توان از ضعف دروازه بان تیم پرسپولیس هم صحبت کرد.

مربی فوتبال توضیح داد: در دقایق پایانی سپاهان محتاط تر شد و به دفاع فرو رفت که با اشتباه خط دفاع و تعلل گل اول را خورد و بازی با نتیجه دو بر یک پایان یافت ای کاش طوفان زودتر شروع می شد تا سپاهان بتواند قهرمان لیگ شود.

شفیعی اضافه کرد: در میانه میدان عملکرد علی کریمی که یک بازیکن پرتحرک و خوب است، خوب بود، وظیفه خود را در میانه زمین به درستی انجام داد، علی محمدی که در کنار کریمی قرار داشت میل به نفوذش بیشتر بود که فاصله بین دو مدافع وسط را به خوبی پوشش می داد و پاس ها و حرکت های خوب کریمی بود که باعث گل اول سپاهان شد.

به گفته این مربی فوتبال نباید از سه مهاجم سپاهان دور ماند، مغانلو، شهباززاده و حسینی دوندگی بی امانی را مقابل خط دفاعی پرسپولیس داشتند،اشکال مهمی که در فوتبال ایران  این است که هیچ کجای دنیا چنین چیزی را شاهد نبودیم که اگر تیمی خطایی بکند همیشه تیم ها را با جریمه نقدی روبرو می کردند و تماشاچی را از بازی محروم نمی کردند.

شفیعی بیان داشت: ای کاش اجازه می دادند این بازی با تماشاچی انجام می گرفت، چرا که این بازی بود که می توانست بعد از دو سال لذت خاصی به طرفداران خود بدهد.

انتهای پیام/