واکسیناسیون ۴۴ هزار راس دام روستایی و عشایر در اردوی جهادی
واکسیناسیون ۴۴ هزار راس دام روستایی و عشایر در اردوی جهادی
مسئول اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در این اردوی جهادی حدود 44000 راس دام روستایی و عشایر در 9 روستا و 11 مرتع در مناطق پشت کوه اول و دوم شهرستان فریدونشهر علیه بیماری های تب برفکی، شاربن، آبله، تب مالت و هاری مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

سید جواد طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار الماس اظهار کرد: اردوی جهادی دامپزشکی استان اصفهان مزین به نام همکار شهید رضا جعفری از تاریخ ۲۹ مردادماه لغایت سوم شهریورماه ۱۴۰۱ در مناطق دوردست و صعب العبور پشت کوه اول و دوم شهرستان فریدونشهر برگزار شد.

مسئول اردوهای جهادی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سه هدف عمده در برگزاری این اردوهای جهادی دامپزشکی دنبال می شود، گفت: ابتدا اطاعت از فرامین مقام‌معظم رهبری پیرامون ضرورت برگزاری این گونه اردو های جهادی است، همچنین احیاء و تقویت روحیه ایثارگری و جهادی در نیروهای دامپزشکی استان از دیگر اهداف است.

وی افزود: سومین هدف از برگزاری اینگونه اردوهای جهادی ارائه خدمات رایگان با حجم زیاد، در زمان کم و با هزینه بسیار محدود به دامداران خصوصا در مناطق دور دست و صعب العبور است.

طباطبایی عنوان کرد: این اردوی جهادی با همت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و مشارکت و حمایت سپاه صاحب الزمان (عج) استان، بسیج عشایری و بسیج جامعه کشاورزی و اداره کل امور عشایری استان و حضور داوطلبانه همکاران تخصصی دامپزشکی از شهرستان های تیران و کرون، نجف آباد، برخوار ، اداره کل و خود شهرستان فریدونشهر انجام شد.

سید جواد طباطبایی گفت: در جریان این اردوی جهادی شش روزه که با بهره گیری از دو دستگاه خودرو کمک دار از سپاه صاحب الزمان استان و یک دستگاه خودرو از اداره کل امور عشایر استان و دو دستگاه خودرو از شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر انجام شد و چهار اکیپ عملیاتی دامپزشکی فعالیت کردند.

وی در ادامه افزود: در این اردوی جهادی حدود ۴۴۰۰۰ راس دام روستایی و عشایر در ۹ روستا و ۱۱ مرتع در مناطق پشت کوه اول و دوم شهرستان فریدونشهر علیه بیماری های تب برفکی، شاربن، آبله، تب مالت و هاری مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بر آورد می شود انجام چنین عملیاتی با این وسعت در حالت عادی به هزینه های بسیار زیاد و به حدود یک ماه زمان نیاز داشت که با توجه به سردی هوا و کوچ دامداران عشایر، این خدمات رسانی در حالت عادی، امکان پذیر نبود، امید است این قلیل تلاشها مورد رضایت حضرت حق قرار گیرد.

انتهای پیام/