ورود دستگاه حفاری تا دی‌ماه سال آینده به ایستگاه میدان امام علی (ع)
ورود دستگاه حفاری تا دی‌ماه سال آینده به ایستگاه میدان امام علی (ع)
مدیر پروژه ایستگاه میدان امام علی (ع) خط دو متروی اصفهان گفت: در حال حاضر در ایستگاه میدان امام علی (ع) بیش از سه میلی‌متر نشست نداشته‌ایم و برای اجرای سازه بتن طبقه نخست ایستگاه آماده هستیم که مقرر است دستگاه حفاری تا دی‌ماه سال آینده به این ایستگاه وارد شود.

به گزارش الماس از روابط عمومی شهرداری اصفهان فرشید فرداد گفت: ایستگاه میدان امام علی (ع) هشتمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان است که در اواسط مسیر خط دو مترو واقع شده و از آنجایی که از دو سمت زینبیه و کهندژ به سمت مرکز حرکت می‌کند، می‌توان گفت از سمت کهندژ ایستگاه نهم و از سمت زینبیه ایستگاه هشتم محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه قرارداد اجرایی این ایستگاه در فروردین ۱۴۰۱ منعقد و عملیات اجرایی آن از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: روند احداث این پروژه از حدود ۱۳ ماه قبل آغاز شده و در این مدت ابتدا عملیات خاک‌برداری زیر فونداسیون زیرگذر انجام و سپس اجرای ایستگاه آغاز شده است.

مدیر پروژه ایستگاه میدان امام علی (ع) خط دو متروی اصفهان با تاکید بر اینکه این ایستگاه زیر فونداسیون یک زیرگذر احداث می‌شود و از این حیث پروژه ای شاخص به شمار می رود، اظهار کرد: زیرگذر امام علی (ع) سال ۸۲ اجرا شده و دارای دو طبقه است؛ یک طبقه مربوط به ترافیک و در طبقه دوم سازه‌های قدیمی میدان عتیق اصفهان اجرا شده است.

او با بیان اینکه در این ۱۳ ماه تقویت فونداسیون زیرگذر انجام شده تا شرایط برای حفاری ایستگاه آماده شود، ادامه داد: در حال حاضر طبقه نخست ایستگاه حفاری شده و برای تقویت و پایدارسازی سازه حدود ۱۳۰ شمع، دو هزار تن آرماتور و دو هزار متر مکعب بتن استفاده و تمام حرکات آن به‌طور دقیق با ابزار چک شده و تمام نشست‌های ثانویه تحت نظر بوده است.

فرداد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از سه میلی‌متر نشست نداشته‌ایم و برای اجرای سازه بتن طبقه نخست ایستگاه آماده هستیم که مقرر است دستگاه حفاری تا دی‌ماه سال آینده به این ایستگاه وارد شود.

او با اعلام اینکه در این کارگاه حدود ۲۳۰ نفر کارگر به‌طور شبانه‌روزی فعالیت دارند، گفت: این کارگاه در قسمت مرکزی شهر همراه با ترافیک سنگین در نقطه اتصال خیابان عبدالرزاق به ولی‌عصر (عج) و در یک فضای بسته و محدود واقع شده است و از حیث عدم ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد شهروندان حساسیت ویژه ای دارد.

به گفته وی، در این پروژه دو خط لوله اصلی فاضلاب شهر وجود داشت که از وسط میدان عبور می‌کرد که به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها این خط فاضلاب حفظ شد.

انتهای پیام/ف