پاسخگویی به بیش از ۱۰۰ حادثه در زمان یک هفته/ امداد رسانی به ۳۸ خودرو گرفتار شده در غرب و محور سمیرم
پاسخگویی به بیش از ۱۰۰ حادثه در زمان یک هفته/ امداد رسانی به ۳۸ خودرو گرفتار شده در غرب و محور سمیرم
سرپرست معاونت امداد ونجات  جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در هفته گذشته پاسخگویی به بیش از 100 حادثه مختلف با بهره گیری از 90 تیم امداد ونجات صورت گرفت.

بمانعلی یوسفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار الماس اظهارکرد: آماده باش کلیه پایگاه‌های  امداد و نجات و شعب استان با توجه به هشدار هواشناسی جهت اسکان اضطراری و امدادرسانی به آسیب دیدگان  قبل از بارش ها صورت گرفته بود.
سرپرست معاونت امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: در چند روز گذشته در منطقه جنوب به خصوص شهرستان سمیرم سه پایگاه جاده ای فعال بود که از زمانی که هشدار های هواشناسی را دریافت کردیم پایگاه‌ به جیره غذایی برای در راه ماندگان مجهز شد تا اگر مشکلی ایجاد شد از آن استفاده شود.
وی ادامه داد: در منطقه جنوب استان علاوه بر  سه دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خوردو امداد و نجات که به صورت روتین وجود داشت، چهار تیم عملیات و نجات نیز  آماده و مستقر شدند.
یوسفی با بیان اینکه اسکان در راه ماندگان در مناطق غرب و جنوب استان از دیگر فعالیت های امداد ونجات در چند روز گذشته بود، گفت: در منطقه غرب اسکان در پایگاه های ازون بلاغ، پل نوغان و دامنه فراهم کردیم و تیم ها به صورت ۲۴ ساعته حضور داشتند، در منطقه شرق هم در گردنه ملااحمد مستقر بودند که البته امدادرسانی لازم نشد.
 سرپرست معاونت امداد و نجات  جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بیان‌کرد: در منطقه غرب به تعداد ۲۷ خودرو گرفتار شده و در محور سمیرم به ۱۱ خودرو  امداد رسانی و اطعام انجام شد.
بمانعلی یوسفی افزود: همزمان با امداد رسانی در مورد بارش ها هلال احمر در پوشش امدادی مراسم اعتکاف در سراسر استان  فعال بود و از اقدامات در این زمینه بحث گاز گرفتگی منوکسید کربن معتکفین در مسجد سمیرم و شهرضا بود که با هماهنگی اورژانس چهار نفر از مصدومان توسط هلال احمر به بیمارستان اعزام شدند.
وی افزود: در هفته گذشته پاسخگویی به بیش از ۱۰۰ حادثه مختلف با بهره گیری از ۹۰ تیم امداد ونجات صورت گرفت، که ۱۲ مورد از حوادث مربوط به بارندگی و شاخص ترین حادثه زنجیره ای در محور داران – تیران که سه دستگاه پراید دو دستگاه پژو و یک دستگاه آریسون بود که تعداد ۷ مصدوم توسط هلال احمر به بیمارستان اعزام شد.
سرپرست معاونت امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: باتوجه به اینکه هشدارهای هواشناسی برای نیمه دوم بهمن ماه همچنان ادامه دارد هلال احمر پایگاه های خود را از روز شنبه مجدد نسبت به تقویت مواد غذایی  تجهیز کرده و با سازمان هواشناسی همچنان در ارتباط است.
انتهای پیام/ج ز

  • نویسنده : زهره حسینی