پیش بینی وزش باد و فعال شدن کانون های گرد و خاک در برخی از نقاط اصفهان
پیش بینی وزش باد و فعال شدن کانون های گرد و خاک در برخی از نقاط اصفهان
کارشناس پیش بینی آب و هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: افزایش سرعت وزش باد و فعال شدن کانون های گردوخاک داخلی شده و پدیده باد و گردوخاک و کاهش دید را سبب می شود.

محمدرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار الماس اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر گرادیان فشاری مناسبی در نیمه شرقی استان از امروز تا اوسط هفته آینده است.

کارشناس پیش بینی آب و هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: این شرایط سبب افزایش سرعت وزش باد و فعال شدن کانون های گردوخاک داخلی شده و پدیده باد و گردوخاک و کاهش دید را سبب می شود.

وی افزود: از این رو کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بالا رفتن شاخص کیفیت هوا در نیمه شرقی، شمال و تا حدودی مرکز استان مورد انتظار است.

رفیعی بیان کرد: مناطق غربی استان نیز شرایط افزایش ابر و وزش باد لحظه ای وجود دارد؛ مخاطرات ناشی از وزش باد و گردوخاک طی هشدار سطح زرد شماره ۲۸ اطلاع رسانی شده است.

محمد رضا رفعیی با اشاره به اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، عنوان کرد: برای شهر اصفهان هوای صاف و از بعد از ظهر قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود؛ همچنین بیشینه دما در این شهر۳۸ و کمینه دما ۲۳درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ج ف