چشم‌انداز تقویم نمایشگاهی و رویدادهای ۱۴۰۴ اصفهان
چشم‌انداز تقویم نمایشگاهی و رویدادهای ۱۴۰۴ اصفهان
در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان، تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۴ شرکت نمایشگاه اصفهان تصویب شد.

به گزارش الماس خبر احمدرضا طحانیان، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مرکز نمایشگاهی اصفهان، تدوین تقویم نمایشگاهی به‌گونه‌ای است که نیازهای اقتصادی، فرهنگی و توسعه‌ای استان اصفهان را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد.

وی با تاکید بر تدوین و برنامه ریزی تقویم نمایشگاهی و رویدادهای سال ۱۴۰۴ نیز بر همین اساس، افزود: تقویم کاری نمایشگاه استان اصفهان برای سال ۱۴۰۴ با در نظر گرفتن پارامترها و شاخص‌های کلیدی و بهره‌گیری از نظرات ذی‌نفعان، طراحی و در کارگروه توسعه صادرات به تصویب رسیده است.

طحانیان درباره اصول و دیدگاه‌های حاکم بر تنظیم این تقویم تشریح کرد: این تقویم با استناد به سند آمایش سرزمینی استان اصفهان تهیه شده است.

به گفته وی سند آمایش سرزمینی اصفهان، به‌عنوان نقشه راه توسعه اقتصادی، صنعتی و اجتماعی، نقش مهمی در شکل‌دهی تقویم ۱۴۰۴ ایفا کرده است این سند نقاط قوت و ظرفیت‌های استان را شناسایی کرده و نیازها و چالش‌های اصلی را برجسته ساخته است.

طحانیان خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های تعریف‌شده در این تقویم با هدف بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و رفع چالش‌های موجود طراحی شده‌اند تا ضمن ایجاد ارزش‌افزوده، توسعه پایدار استان را تسریع کنند.

وی با اشاره به محورهای عملیاتی اعلام‌شده توسط استاندار محترم، گفت: با تأکید بر سه محور کلیدی «گردشگری»، «انرژی‌های پاک» و «هوش مصنوعی»، برنامه‌ریزی تقویم نمایشگاهی در راستای سیاست‌های اجرایی استان انجام شده است رویدادهای مرتبط با این محورها بستری برای معرفی توانمندی‌های استان، جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد شبکه‌های همکاری در سطح ملی و بین‌المللی فراهم خواهند کرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان اصفهان یادآور شد که در تقویم ۱۴۰۴ این شرکت با مشارکت ذی‌نفعان و فعالین اقتصادی تهیه شده و تعامل با کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در فرآیند تدوین تقویم، به شناسایی دقیق نیازهای بازار و ذینفعان منجر شد.

طحانیان تاکید کرد: این رویکرد، تقویم ۱۴۰۴ را به ابزاری کارآمد برای پاسخگویی به انتظارات فعالین اقتصادی و تقویت نقش رسانه‌ای رویدادهای نمایشگاهی تبدیل کرده است.

به گفته وی تحقیقات بازار، شامل مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی، نقشی اساسی در تعریف موضوعات نمایشگاهی داشته و با تحلیل روندهای نوظهور و نیازهای مشتریان، فرصت‌های جدیدی شناسایی شد که از طریق این نمایشگاه‌ها می‌توانند به رشد و توسعه اقتصادی منجر شوند.

طحانیان گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته تقویم ۱۴۰۴، افزودن هفت عنوان جدید نمایشگاهی است که برای نخستین بار برگزار می‌شوند این نمایشگاه‌ها با رویکردی نوآورانه طراحی شده‌اند تا نه‌تنها به رشد اقتصادی کمک کنند، بلکه روحیه امیدآفرینی و نشاط اجتماعی را نیز تقویت کنند.

در پایان مدیریت ارشد شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان متذکر شد: تقویم نمایشگاهی ۱۴۰۴ اصفهان، با استناد به اصول علمی، تعاملات بین‌بخشی و نگاه به آینده، به‌عنوان یک ابزار توسعه‌ای و راهبردی طراحی شده است و همکاران مرکز نمایشگاهی اصفهان، با تکیه بر این برنامه جامع و چشم‌انداز روشن، می‌توانند نقشی کلیدی در ارتقاء جایگاه استان اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های نمایشگاهی کشور ایفا کنند.

امید است با اجرای موفق این تقویم و همکاری همه‌جانبه، گام‌های مؤثری در مسیر توسعه و رشد اقتصادی استان برداشته شود.

انتهای پیام/ف