چگونه یک تبلیغ ماندگار داشته باشیم
چگونه یک تبلیغ ماندگار داشته باشیم
کارگاه فرآیند تولید انیمیشن تبلیغاتی از ایده تا اجرا  شب گذشته در سالن سعدی حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

به گزارش الماس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، احسان سراهیان (مدیرعامل استودیو هوگو، مدیرعامل آسیفا اصفهان و مدرس دانشگاه) در این کارگاه که در ساعت ۱۷ چهارشنبه ۸ دی برگزار شد به تجزیه و تحلیل تعدادی از آثار تبلیغاتی استودیو هوگو پرداخت و نکاتی را در خصوص تکنیک های پرطرفدار انیمیشن در تیزر های امروزی، تبلیغ ماندگار و روند تولید انیمیشن و… بیان کرد.
وی در خصوص تکنیک های پرطرفدار انیمیشن در تیزرهای امروزی به معرفی تکنیک هایی مانند سه بعدی رایانه ای، دو بعدی، موشن گرافیک،استاپ موشن پرداخت.
سراهیان تاکید کرد:چگونه یک تبلیغ ماندگار می‌شود وقتی که به سراغ موضوعاتی می روید که حواس انسان را درگیر می‌کند و شاد و خاطره انگیز هستند و به داستان گویی می پردازند.
وی ادامه داد: تیزر باید هارمونی داشته باشد یعنی ایده و اجرا، رنگ و موسیقی هماهنگ و یکدست باشند تا اثر بخشی داشته باشد. همچنین ایجاد هویت متمایز کند و  تیزر باید بتواند مشکلی را مطرح و حل کند.
سراهیان خاطر نشان کرد: وقتی سخن از ورکشاپ است قطعاً در آن آموزش هم هست و وقتی حرف از انیمیشن و سینما و گیم می شود حرف از کار تیمی است.
مدیرعامل هوگو تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ساخت تیزر دارد این است که باید در یک زمان کم همه چیز را نشان دهید، اصطلاحات انیمیشن بین گرافیک و نقاشی و عکاسی مشترک هستند و گاه ترکیب شده اند یا به جای هم به کار می روند.
وی با اشاره به مشکلاتی که در ساخت انیمیشن در ایران وجود دارد افزود: یکی از مشکلات و چالشهای کار در تیزرسازی فشار کاری و محدودیت زمان و تغییر نظرات سفارش دهنده است.
وی روند تولید انیمیشن را شامل سناریو، کانسپت، استوری برد،انیماتیک،مدل سازی و تکسچر، ریک و انیمیت، fx، نورو دوربین و رندر، تدوین و…دانست و به تعریف آنها پرداخت.
سپس تیزرهای ساخت استودیو هوگو مانند تیزر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان، برنامه های انیمیشن حوزه هنری استان اصفهان و دفترتخصصی سینما و …به نمایش درآمد و مراحل ساخت آن بررسی شد.

انتهای پیام/