معرفی افراد برتر در سومین گردهمایی ادبی مادرانه/ میزبانی جشنواره از ۱۸۷ شاعر و ۳۱۴ اثر
معرفی افراد برتر در سومین گردهمایی ادبی مادرانه/ میزبانی جشنواره از ۱۸۷ شاعر و ۳۱۴ اثر
دبیر سومین گردهمایی ادبی مادرانه گفت: سومین گردهمایی ادبی مادرانه در زمان کوتاهی که از اعلام فراخوان تا پایان مهلت ارسال آثار توانست، همراهی 187 شاعر از ۲۴ استان کشور را به دست آورد.

به گزارش الماس، محمدرضا کاکایی شامگاه پنجشنبه در سومین گردهمایی ادبی مادرانه اظهار کرد: مادرانه تلاشی برای معرفی اسوه‌های تربیتی در تحقق جامعه آرمانی منتظران و بازخوانی فضائل فراموش‌شده در حیات طیبه مادران اهل‌بیت(ع) است.

دبیر سومین گردهمایی ادبی مادرانه تصریح کرد: دبیرخانه سومین دوره جایزه ادبی مادرانه با محوریت نام مقدس حضرت شهربانو(س)، تمام تلاش خود را صرف این هدف مقدس کرده و به لطف الهی و به مدد عنایات حضرت حجت بن الحسن مهدی(عج) افتخار دارد که در سومین گام به‌سوی این هدف متعالی و تنها در زمان کوتاهی که از اعلام فراخوان تا پایان مهلت ارسال آثار توانسته است، همراهی ۱۸۷شاعر از ۲۴ استان کشور را به دست آورد.

 وی افزود: این جشنواره میزبان ۳۱۴ اثر در موضوعات اعلام‌شده خصوصاً موضوع حضرت شهربانو همسر گرامی حضرت اباعبدالله الحسین و مادر بزرگوار امام سجاد(ع) باشد که نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

محمدرضا کاکایی ادامه داد: از بین ۳۱۴ اثر رسیده به  دبیرخانه، ۳۵ اثر به سفارش مجموعه و به قلم اساتید کشوری به این مجموعه اضافه‌شده و ۴۴ اثر در داوری مقدماتی و به علت نداشتن حداقل‌های لازم از حیث قالب ادبی و موضوع از دور رقابت کنار گذاشته شدند.

کاکایی اذعان کرد: در پایان ۲۳۵  اثر به دور نهایی داوری راه یافتند که در پایان از طرف هیات داوران دور نهایی، هشت اثر به‌عنوان برگزیده و چهار اثر به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند؛ لازم به ذکر است که پس از پایان کار و با تصمیم هیات داوران مقرر شد از جوان‌ترین شرکت‌کننده طاها امینی در این همایش ادبی در بخش شایسته تجلیل به عمل آید.

وی عنوان کرد: همراهی بی‌نظیر شاعران و ادیبان کشور خصوصاً رشد قابل‌توجه مشارکت شاعران استان اصفهان نسبت به سال‌های گذشته از این حرکت پرشور آن‌هم در فاصله کمتر از دو ماه ما را بر آن داشت که به‌پاس قدردانی از این همراهی علاوه بر برگزیدگان از شاعرانی که با موضوع حضرت شهربانو شعر ارسال کرده و در مراسم اختتامیه حضور پیداکرده‌اند در قالب بیداری تولد حضرت اباعبدالله الحسین و امام سجاد تقدیر به عمل‌آوریم.

دبیر سومین گردهمایی ادبی مادرانه گفت: مادرانه سال ۱۴۰۳ با موضوع نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) خواهد بود.

در ادامه محمدرضا شایان عضو هیات داروان سومین دوره جایزه ادبی مادرانه اظهار کرد: تمامی شاعران و شرکت کنندگان برگزیده هستند اما با توجه به اینکه عرصه انتخاب محدود است و آنگاه که ناچار کار به داوری و انتخاب می کشد تا بهترین ها پا در عرصه بگذارند.

شایان در مورد نحوه داوری اثار توضیح داد: تمامی آثار ارسالی به صورت کد گذاری و در دو مرحله مقدماتی و نهایی مورد ارزیابی قرار گرفت و تعدادی از آثار به دلایل مشخص از جمله تکراری بودن و شرکت دادن در همایش های گذشته یا نداشتن حداقل های لازم یا عدم ارتباط با موضوع در مرحله مقدماتی کنار گذاشته شد.

وی افزود: در بخش نهایی نیز هیات داوران بلافاصله پس از دریافت آثار وارد عمل شد و تمامی داوران به صورت انفرادی و با استقلال کامل رای و با در نظر گرفتن اصل اساسی عدالت تک تک آثار کد گذاری شده را با شاخص های معین مورد بررسی قرار داده اند؛ لازم به ذکر است عدد ۱۰۰ حداکثر نمره ای بود که برای سنجش و ارزیابی در این دوره در نظر گرفته شده بود که هیچ اثری نتوانست این نمره را کسب کند.

وی با بیان اینکه با تکیه بر خرد جمعی و رسیدن به گفتمان مشترک نفرات برتر انتخاب شدند، ادامه داد: برگزیدگان سومین دوره گردهمایی ادبی مادرانه محمد رضا مسعودی از اصفهان، آذین قانع از اصفهان، آرش پور علی زاده از رشت،فائزه زرافشان از یزد، پروانه موجودی از اصفهان، شهاب مهدی از تهران، اطهره رضایی از اصفهان، رضا آقا حسینی از دهاقان، همچنین نفرات شایسته تقدیر ریحان وطن خواه، زهرا سرامی، هاجر جعفرزاده، الهام عمومی هستند.

به گزارش الماس، آیین اختتامیه سومین جایزه ادبی مادرانه همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام سجاد (ع) در آستان مقدس حضرت جعفر ابن الرضا (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/ج ف