به گزارش الماس؛ رحیم محمدی توضیح داد: پیرو آیین نامه اجرایی بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵، کلیه دستگاه های اجرایی موظف به اخذ گواهی مدیریت سبز از سازمان محیط زیست هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: مدیریت سبز مجموعه ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمر است که در سطوح مختلف دستگاه های اجرایی برای استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی اعمال می شود.
محمدی با اشاره به این که گواهی مدیریت سبز در شاخص های مختلف زیست محیطی توسط نهادهای مربوطه صادر می شود، افزود: یکی از این شاخص ها، شاخص مدیریت سبز پسماندهای عادی است که توسط شهرداری ها و یا سازمان های مدیریت پسماند صادر می شود.
وی با بیان این که سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نسبت به ایجاد ساختار مربوطه جهت رسیدگی به درخواست های ارسالی اقدام کرده، بیان کرد: از مهر ماه سال ۱۳۹۹ تا کنون ۱۴ دستگاه اجرایی نسبت به اخذ گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند عادی درخواست داده اند که بازدیدهای کارشناسی و آموزش های اولیه به تمامی این دستگاه ها ارائه شده، ۵ دستگاه اجرایی نسبت به عقد تفاهم نامه اقدام کرده و ۳ دستگاه اجرایی نیز موفق به اخذ گواهی مدیریت سبز از این سازمان شده اند.